#1 2009-04-18 10:13:18

Admin

http://darkwarez.pl/forum/templates/bLock/images/ranks/admin.gif

Skąd: Wła-Wowo
Zarejestrowany: 2009-03-26
Posty: 117
Punktów :   
WWW

Gearbox

Gearbox (ang. gear- przekładnia (zębata)), to serce karabinów AEG/EAG. Gearbox zbudowany jest zasadniczo ze szkieletu, silnika, przekładni zębatej, sprężyny pchającej tłok umieszczonej na prowadnicy, tłoka, cylindra, selektora (element odpowiedzialny za wybór trybu ognia pojedynczy/ciągły) oraz innych elementów. W replikach uznanych firm gearbox jest zbudowany prawie w całości z metalu. W tzw "tanich replikach" na ogół jest on wykonany z plastiku. GB produkuje się w kilku wersjach. Oznaczone są one symbolami V.2, V.3 etc. Nie są to oznaczenia kolejnych wersji rozwojowych, więc nie można powiedzieć, że GB V.3 jest lepszy od V.2. Istnienie kilku wersji GB wiąże się z różnicami w wymiarach różnych replik.


Działanie

Po naciśnięciu spustu uruchamiany jest silnik, który poprzez trzy zębatki przekazuje napęd na tłok. Zębatka skonstruowana jest tak, że zęby ma po jednej stronie. Strona z zębami odciąga tłok do tyłu wypełniając go powietrzem. Gdy zęby się "kończą" sprężyna zamontowana za tłokiem wpycha go z dużą siłą do cylindra sprężając w nim powietrze, które kierowane jest do komory Hop - Up. Przy trybie ognia "auto" czynność ta jest powtarzana, aż do chwili puszczenia spustu. Przy trybie "semi" po oddaniu jednego strzału tłok pozostaje w stanie spoczynku.


Tuning i modernizacja[color]

GB można tuningować i modernizować. Dostępne są części, które podnoszą moc GB. W standardowym GB można wymienić na mocniejsze: silnik, zębatki, sprężynę tłoka i jej prowadnice, cylinder, tłok, głowice tłoka. Dostępne są pojedyncze elementy, oraz całe zestawy do tuningu replik ASG

[color=#3366FF]Uwaga


"Tanie repliki" nie nadają się do tuningowania! Jedyne, co może poprawić ich moc, to uszczelnienie tłoka oraz wymiana lufy na precyzyjną. Większe modyfikacje znacząco wpływają na żywotność "tanich replik", bądź niektóre elementy są niekompatybilne z elementami pasującymi do profesjonalnych replik. Zwykła wymiana sprężyny na mocniejszą może doprowadzić do szybkiego zniszczenia zębatek, czy nawet spalenia nieprzystosowanego do większych obciążeń silniczka.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.pl